Scooters-in-Sydney

Uppdateringar gör det viktigare med mobilanpassad hemsida

Förra veckan uppdaterade Google sin mobila sökmotorsalgoritm som innebär att webbsidor som inte är mobilanpassade rankas lägre och hamnar längre ner på sökresultatet på en mobil enhet.

Text Michelle Xie

Syftet med Googles uppdatering är att tillförse en snabbare och bättre användarupplevelse för den mobila användaren. Google vill kunna erbjuda en snabbare mobil sökmotortjänst, vilket innebär att företagen behöver ha en mobilanpassad hemsida för att inte förlora sin ranking.

Att få en sämre ranking på Googles sökresultat skulle kunna innebära en stor förändring på företagens konvertering, vilket kan leda till stora förluster på sikt. Som tur är så har många företag i dagens läge en ganska enkel mobilanpassad hemsida som gör att de inte faller offer för Googles uppdatering.

20151009_EF02786-Redigera

“Det är bra att vara analytiskt lagd”

Fredrik Hildorsson började som systemutvecklare på Itello för fem år sedan. Idag har han tagit ett större ansvar och som senior utvecklare har han möjlighet att påverka slutprodukten som går till kunder som AMF, Brummer & Partners och Nordea. – Man kan styra sitt arbete rätt mycket själv här. Ser man potential eller vill testa […]

Prenumerera

Skriv upp dig för att registrera dig till vårt nyhetsbrev.

Ange din e-post här: